Osnova programa je prehranjevanje ob določenih urah. Zajtrk je denimo najbolje zaužiti do desete ure zjutraj. Prehranjevati se je treba z vsemi vrstami živil, pri tem pa paziti na njihovo pravilno kombiniranje. Ne gre za omejevanje kalorij in količine hrane, marveč za izbor nekaterih živil na osnovi njihovega glikemičnega indeksa in kislo-bazičnega razmerja. Lahko se prehranjujemo tudi z visokokalorično hrano v velikih količinah, vendar si je treba postaviti nekatere meje: kdaj jemo in kakšne so kombinacije živil.

Zjutraj so domala vsi naši encimi in hormoni prebujeni, zato telo potrebuje popoln obrok. To pomeni, da lahko zjutraj jemo jajca, slanino, kruh, maslo … Zjutraj lahko jemo prav vse in tudi kombiniramo različna živila. V času kosila nekateri hormoni in encimi niso več tako dejavni, zato je koristno zmanjšati vnos ogljikovih hidratov in živil, bogatih s škrobom, kot so testenine. Zvečer telo že počiva, zaradi česar je to najslabši čas za prehranjevanje z ogljikovimi hidrati. Ogljikovi hidrati so takrat naravnost škodljivi, saj jih telo ne more prebaviti; v tem delu dneva namreč slabše izloča encime, ki so potrebni za njihovo razgradnjo. Če zvečer jemo kruh, pico ali palačinke, v telesu ustvarjamo odpadne snovi.

Program namreč temelji na sodobnih spoznanjih fiziologije, endokrinologije, biokemije, molekularne biologije in biofizike prehranjevanja. S takšnim prehranjevanjem je teža stalna, pomaga pa tudi urejati raven sladkorja, holesterola in trigliceridov v krvi ter krvni tlak.

V kratkem času in brez stradanja lahko pridemo do primerne telesne teže, predvsem pa se naučimo zdravega prehranjevanja ter pravilnega izbiranja in kombiniranja živil.

Takrat je raven hormona kortizola velik, v krvi pa vlada blago, pri nekaterih ljudeh celo veliko pomanjkanje sladkorja. Čeprav morda ne čutimo lakote, sta želodec in ves prebavni sistem pripravljena na hrano, zato izločata snovi, ki pomagajo pri prebavi. Aktivirajo se številni hormonsko-encimski procesi, da bi zagotovili energijo srcu, mišicam in možganom. Če preskočimo zajtrk ali, kar je še huje, namesto tega spijemo kavo s sladkorjem ali z umetnim sladilom, maščobnim celicam zapremo vsa vrata, njihove energijske zaloge se zaprejo, telo pa iz njih ne pridobiva energije.

Želodčni sokovi so v osnovi kisli in tako okolje potrebuje tudi meso. Ogljikovi hidrati za dobro prebavo potrebujejo bolj alkalno okolje. V tem se skriva razlog, zakaj ni dobro kombinirati mesa in kruha, riža ali krompirja. Telo bo prebavilo meso, ne pa tudi ogljikovih hidratov. Tako črevesje postane smetnjak za neprebavljene ogljikove hidrate. Če se tako prehranjujemo vrsto let, obstaja večje tveganje, da bomo zboleli za rakom debelega črevesa. Enako pomembno je, da ne pijemo alkohola, kadar jemo ogljikove hidrate.

Občutljivost na posamezna živila je pravi “tihi ubijalec”. Pogosto vsak dan jemo podobno hrano, in če smo na nekatera živila preobčutljivi, nam ne bodo dala energije, v telesu bodo le odpadki, zato utegnemo zboleti.

V naših središčih obvezno vsakomur najprej naredimo test intolerance na živila, kar je izhodišče za osebni prehranski režim. Čeprav so splošna načela fiziološkega delovanja organizma uporabna za največje število ljudi, pa je res, da je vsak človek »zgodba zase«. Naša smernica je pravzaprav prav ta, da za vsakogar pripravimo najboljši osebni pristop.

Vsa skrivnost je v tem, da se tako imenovani »sugar craving sindrom« – velika potreba po sladkem ne bo pojavila, če so obroki v pravilnih časovnih razmakih oziroma ob pravem času.

Brokoli, sveža zelenjava, zelje, morske ribe, raznolika hrana, vsekakor pa se je potrebno izogibati sladkorju.

Morda se najprej zdi težko, vendar ni treba, da smo pri prehranjevanju pretirano strogi do sebe – ključni sta zmernost in dobra volja pri prehranjevanju.

Za več informaciji nas pokličite na številko 031 244 207 ali nam pišite!

Dr. Gifing center za krono prehrano in pomlajevanje

Grand Hotel Sava, Zdraviliški trg 6
3250 Rogaška Slatina

031 244 207
pisarna@drgifingcenter.si

Contact Us